Jeszcze kilkadziesiąt lat temu copywritingiem mogli cieszyć się wyłącznie pracownicy agencji reklamowych, i uzyskanie posady w jednej z nich nie było dobre. Współczesny świat pisania na zlecenie wygląda jednak dużo bardziej zachęcająco! Jeśli interesuje Cię marketing oraz reklama w Internecie, i przy tym jesteś nieco talentu do pisania, praca online jako copywriter może Cię zainteresować. Ale z czego zacząć swoje poszukiwania w świecie copywritingu?
Aby zyskać dobrze płatne zlecenia, będziesz potrzebować portfolio oraz własnej strony, za pomocą której zachęcisz klienta do współpracy. Na wstępie nie musisz inwestować w bardzo rozbudowany design strony – wystarczy, żeby była widoczna oraz wyglądała profesjonalnie. Ale co powinno znaleźć się w Twoim portfolio copywritera, jeśli dopiero zaczynasz? To proste – zamieść tam przykładowe teksty z różnych dziedzin albo link do naszego bloga.
Zapoznaj się z innymi artykułami: strony ze zleceniami copywriter
Początki zawsze bywają usłane przeszkodami, a praca w Internecie nie jest wyjątkiem od tej reguły. Nie ma innej drogi – może będziesz musiał zgłosić się do wielu potencjalnych klientów, zanim znajdziesz kogoś, z kim nawiążesz współpracę. Nie pozwalaj jednak, aby początkowe trudności odebrały Ci wiarę we własny sukces! Każdy copywriter zaczynał w identyczny sposób, ale udało się tylko tym, którzy się nie poddali.